MUDRA SOVA DAILY

Ukoliko želite steći novo znanje ili drukčiji pogled na određenu tematiku. Pročitajte dnevna razmišljanja naše Mudre Sove. Pronaći će se ponešto za svakoga.

mudra-sova-na-grani-web-R_
FK3A2311

Trendovi i noviteti u 2022.

Sova je bila vrlo aktivna u protekloj 2021. godini. Na kraju godine bila je posvuda u Krku, zasukala je rukave i pomogla čak tri turističke zajednice kako bi Advent na otoku bio predivno dokumentiran. Kao što vidite na trgu u Krku sve je bilo prepuno Sovica!

No čak i u tom trenutku Mudra Sova budno je držala oko na novoj godini i trendovima koji dolaze u marketingu i produkciji sadržaja.

Tehnologija se konstantno razvija, a ljudska potreba za originalnim i kvalitetnim sadržajem samo raste. Fotografija i dalje caruje kada govorimo o osnovi za marketing, no video sadržaj je u velikoj potražnji! TikTok je postalo nemoguće ignorirati. Količina korisnika na toj mreži diktira da će i profesionalni korisnici početi plasirati sadržaj i na toj mreži. Iako je Instagram potaknuo trend za atraktivnim video sadržajem, TikTok komunikacira kroz video klipove.

Duljina videa? Što kraće, što zanimljivije to bolje! Ljudska pažnja drastično pada kako se ljudski fokus gubi zbog društvenih mreža. Sviđa li nam se to? Nimalo. Treba li pratiti te trendove? Ovisi o tome što tvrtka ili osoba želi i može komunicirati. Mudra Sova nikada nije bila ona koja se želi uklopiti. Dapače, smatramo da je bolje biti originalan i drugačiji kada govorimo o imidžu. Trendovi su tu da se ili prate ili stvaraju. Zašto ih ne bi stvarali?

Trebaju li svi imati TikTok? Definitivno ne. Trebaju li svi pisati blogove i jesu li oni staromodni? Ne - na obje tvrdnje!

Najteži i najbitniji dio marketinga je upitati se zašto ga radimo i što želimo komunicirati! Određivanje ciljeva i postavljanje sistema rada ključni su kako bi bilo kakav marketing imao smisla.

Uskoro će i naš foto/video majstor @srdjanhulak  putem svojih društvenih mreža objaviti video novitet  koji donosi  u svojoj produkciji. Radujemo se prenijeti tu vijest idući tjedan! Radi se o posebnoj vrsti videa koja će unijeti još veću dinamičnost kod radova za klijente i vlastite video reel-ove.

Iako trendovi i noviteti u 2022. zahtijevaju bolju i češću video produkciju i dalje treba imati dobru bazu marketinga kako bi to uopće imalo smisla.

Direktna prodaja nikada nije bila slabija, a kultura influencera je sve jača. Osobno ne vjerujemo toj riječi niti tom trendu ali razlog zašto to funkcionira duboko je ljudski - ljudi žele vjerovati ljudima. Usmena preporuka mijenja formu u modernom marketingu ali u osnovi to je i dalje povjerenje koje dajemo ljudima koji ga zaslužuju. Kako odlučujemo da li ga zaslužuju? Kroz njihov rad, riječi i djela koja ih opisuju ili kao vjerodostojne u našim očima ili kao nevjerodostojne.

Zašto nepovjerenje prema influencerima? Zato što osoba koja ima misiju i poruku sebe nikada neće deklarirati influencerom. Ta riječ postoji kako bi se umjetno povećala važnost individue zbog količine pratitelja. U današnjem svijetu gdje prodaja diktira mnoge stvari, a vrijednosti poput istine ili moralnosti miče s puta, broj pratitelja nije mjerodavan način mjerenja vrijednosti neke osobe.

Efikasnost direktne prodaje pada jer je pažnja toliko rastresena, a povjerenje je toliko nisko u svijetu danas da nitko nikome ne vjeruje. Iako je do svakog od nas da prosudimo što je točno ili netočno - istina neće nikada izići iz mode. Da li je teško u današnjem svijetu biti iskren sebi i svojim vrijednostima? Da, ali to ne znači da treba ići linijom manjeg otpora.

Dapače, ako vas interesira pobijediti na dulje staze, a ne tražite trenutnu slavu ili samo kratkotrajnu pažnju od vaših pratitelja vrijeme je da uložite u kvalitetan i dugotrajan marketing koji će postati vaš novi standard u poslovanju.

Sretno!

FK3A0961

Sova Daily 30: "Vidljivost"

U šumi uslugaša i proizvoda na tržištu mnogi se žele istaknuti. Biti vidljivi. To nije loš cilj no je li to zbilja najbitnija stvar?

Društvene mreže kao takve su vrlo vrijedan alat u toj svrsi no često se vaš glas ili poruka zagubi u šumi sadržaja koji je jednako lijep i zanimljiv. Ima li smisla "vikati" onda? Ako imate nešto dobro za pokazati ili reći, većina bi rekla da ima smisla skrenuti pažnju na sebe. No nije li to zapravo paradoks? Jer ako imate nešto osebujno i radite nešto dobro - nećete li ionako doći do uspjeha, samo je pitanje vremena?

Dobar marketing bi u pravilu trebao biti i impresivan i nenametljiv. Nešto poput samopouzdanog ratnika koji zna što može. Ne treba vikati ili raditi nepotrebne, vizualno impresivne pokrete. Kada treba djelovati, djelovati će. Kada bude trebalo, impresionirati će.

Marketing je poput šećera ili soli. Trebao bi biti ukusni dodatak već odličnoj priči i usluzi/proizvodu, a ne temelj ili sadržaj onoga što jest tvrtka. Jednom kada imate na rukama odličnu stvar koju prezentirate svijetu, marketing je ništa drugo nego priča koja tu stvar okružuje i radi mašnicu na kraju.

FK3A0961

Sova Daily 29: "Poanta marketinga"

Marketing kao takav ima prilično jasnu ideju: prezentiranje usluge/proizvoda tržištu i traženje svojeg "mjesta pod suncem". Mnoge tvrtke poput agencija za marketing rade i odrađuju taj posao za druge no koliko njih zapravo ide prema ultimativnom cilju? I ne, tu ne mislim na održavanje društvenog profila ili lijepog imidža, tu mislim na nešto mnogo važnije - koliko klijent zbilja ima koristi od rada agencije? Ima li vidljivog rezultata od suradnje?

Svakako da je dobar imidž poželjan uz dobru uslugu koju netko radi no ima li marketing konkretnog i mjerljivog učinka? Morao bi imati!

Marketing je niz aktivnosti i dobrih praksi no također mora biti efikasan i mjerljiv u realiziranim ciljevima i/ili povećanoj prodaji.
Na kraju svega ipak svi podvlačimo crtu i pitamo pitanje: "Je li se ova investicija isplatila?"

FK3A0961

Sova Daily 28: "Sam svoj majstor"

Nekada mislimo da možemo sve sami. Iako premisa sama po sebi nije loša dvojbeno je koliko je točna. Nije slučajnost da su jedne od najutjecajnijih tvrtki često tvrtke sa brojnim zaposlenicima. Ima nešto u sinergiji mnogih ljudi i specijaliziranju u posebnim područjima svakoga od njih.

Prvenstveno je ključ kod specijalizacije dobro upoznati svoje vrline i mane te što više izbrusiti vrline kako bi maksimizirali potencijale koje imamo. Drugi ljudi mogu komplimentirati nas, eliminirajući naše mane svojim vrlinama. Vanjske tvrtke također odlično popunjavaju nedostatke matične tvrtke. Svi smo u nekom trenutku koristili vanjsku pomoć jedne i li više individua kako bi uspjeli u nekom naumu.

U svijetu open-source koda i freelancera, koja je najbitnija stavka u uspjehu? Odlična komunikacija.

FK3A0961

Sova Daily 27: “Ostaviti ću to za sutra"

Jeste li to ikada rekli?

Zar nismo svi u nekom periodu života? Budimo iskreni. Jesmo.

No poput raznih stvari koje nisu baš za pohvaliti se, nije problem ako smo to koji put napravili... problem je ako to radimo u pravilu tj. stalno!

Ispovijedam se pred vama braćo i sestre - u školi sam bio kampanjac, nisam volio učiti, šlepao sam se s dobrim pamćenjem... prolazio sam razrede bez puno napora i bez puno smisla. Odlagao sam stvari za zadnji dan, izbjegavao sam sve moguće obaveze.

No tu dječiju glavu sustigao je život. Želio sam više i bilo je vrijeme da se suočim sa svojim strahom i obrascem ponašanja koji mi više ne može dobro služiti.

Iskreno? I dalje ne volim raditi neke stvari. Zato ih sada napravim prve!

Ako imam zadatak koji je nužan napraviti danas i izričito mi je naporan/iritantan/dosadan - uzmem ga odmah. Stisnem zube i kresnem ga prvog. Riješim ga uz maksimalni fokus, energiju i brzinu i puf! Dan je ljepši! Osjećam se sjajno! Nova navika je pustila traga na meni kao osobi. Više ne bježim od stvari sada ih ja napadam! Ne mogu mi uteći!

Bonus: to primjećuju i drugi, to se odražava na moj posao sjajno. Nikada nije kasno reprogramirati svoje akcije i reakcije na situacije. Napadnite odmah problem prije nego on naraste. Osjećati ćete se sjajno i imati ćete više vremena za ono što uživate raditi!

FK3A0961

Sova Daily 26: “Domino efekt"

Neki to zovu upornost. Neki compounding. Neki "domino efekt". Kako god to zvali ovaj poučak ima za reći da nije stvar u jednom potezu ili naporu već u neprekidnom nizu sličnih radnji.

Čovjekovo prokletstvo (ili blagoslov?) je kratko pamćenje. Kod nekih stvari je to dobro, kada želimo nešto loše zaboraviti ili ne osvrtati se na to. S druge strane kratko pamćenje nam otežava gledanje našeg rada u perpektivi duljeg perioda vremena.

No ako se zainatite i posvetite jednom cilju dulji period vremena i ako svaki dan radite u tom smjeru, svaki dan uložite određenu količinu truda i energije u tom smjeru - rezultat će biti kolosalan!

Što je niz dulji, što je napor veći, to će konačan rezultat biti impresivniji.

Voljeli bi probati? Uzmite si period od 30 dana. Radite nešto svaki dan 30 dana i isprva će vam se činiti da se ništa ne dešava. A onda... BOOM!

Probajte i nećete požaliti, dajte obećanje sebi. Bacite si rukavicu izazova i ne gledajte natrag. Sretno!

FK3A0961

Sova Daily 25: “Novo staro"

Gotovo svaka industrija je u konstantnoj petlji i reciklaži ideja. Moda je mjesto gdje je to zorno prikazano jer se rad te industrije vidi.
Turizam, informatika, marketing - svaka industrija je jednaka u tom pogledu. Sve su to ciklusi.

Čim nešto počne biti mainstream to postane dosadno. Standard je dobar je nudi sigurnost i pouzdanost ali čovjek nije rađen za ravnu crtu i ljudima standard dosadi.

Kako napraviti da cijena nekom proizvodu ili usluzi skoči? Napravite oskudicu iste. Ekskluziva. Nešto čega nema dovoljno.

Nedavno je to napravila nova društvena mreža Clubhouse koja ne samo da je isključivo audio-based društvena mreža već se širi pozivnicama kako bi naglasila svoju ekskluzivu. Naravno da to ne spriječava njen rast već ga pojačava. Broj korisnika se broji u desecima milijuna sada.

Bilo koji skupi, luksuzni brand zapravo prodaje ekskluzivu. Samo je razlika u proizvodu koji tu ekskluzivu naglašava. Bilo da je to auto u primjeru Ferrarija ili fotoaparat u brandu Leica nebitno je. Ono što kupujete je činjenica da ste jedan od rijetkih. Dakako da svaki od tih proizvoda predstavlja apsolutni vrh ponude kako bi opravdao cijenu ali i dalje većinu cijene zapravo plaćate tu rijetkost i jedinstvenost proizvoda ili branda.

Nekada je bilo čudno kada bi čovjek dobio e-mail jer su svi pisali klasična pisma. Danas je čudno dobiti pismo jer svi pišu e-mail.

Nekada je bilo čudno da je čovjek spojen na internet. Danas je čudno kada vidite nekoga da uživa u suncu i da nema mobitel u ruci.

Ciklusi su svugdje oko nas. Treba ih uočiti i prihvatiti te iskoristiti za dobrobit korisnika i ljudi kojima želite unaprijediti život. Mišljenja sam da svatko od nas ima odabir ne samo kao korisnik već i kao kreativac da pojača tempo promjena ovisno o stanju u društvu.

FK3A0961

Sova Daily 24: “Napravite da sunce svijetli i kada je oblačno"

Marketing i izrada materijala pružaju mnoge opcije kojima možete unijeti radost u život drugih ljudi.

Ako me fotografija naučila nečemu onda je to činjenica da kako kadrirate nešto određuje kako netko nešto vidi. Vaš kadar prozor je drugih ljudi u svijet.
Kao kreativac iza kadra imate zapravo priličnu odgovornost na ramenima. Možete to činiti u službi dobra ili zla. Često smo svjedoci kako mediji koriste tu moć i fokusiraju ljude na negativne i loše stvari u svijetu.

Kao umjetnik oduvijek sam imao cilj da donesem veselje i dobro svojim fotografijama. Istaknuo sam kroz godine ljepote našeg otoka. Kasnije sam taj višegodišnji rad okupio u publikaciji "Ljepote otoka Krka". Ispričao sam priču svog sina u foto-eseju o našem Malom Princu. Zbog tih fotografija ljudi su uvidjeli da drugačija djeca nisu nešto čega se treba plašiti, dapače. Od Vanira smo svi jako puno naučili i sretni smo što mu njegovi mali prijatelji u razredu svaki dan daju šansu da i njih promijeni na bolje (i obrnuto).
Lica grada Krka su sjajan projekt koji je vizualizirao sve one koji čine dušu našeg grada. Ljudi u projektu su ljudi koje svakodnevno vidimo ili znamo iz viđenja. Gledati kako su ljudi uživali na izložbi i kako su komunicirali bila je najveća nagrada ovog projekta.

Marketing ima sličnu snagu. Možete motivirati ljude i činiti ih boljima. Možete im pokazivati opcije koje imaju u životu umjesto da pričate o onom negativnom ili o nečemu nad čim nemamo kontrolu.

Oblačan je dan? Postajte fotografiju sunčanog dana.
Ljudima je teško? Kadrirajte nešto predivno.

Svaki dan imate priliku biti bolja osoba nego jučer. Svaki dan imate priliku nekome uljepšati dan. Zašto propustiti takvu priliku?

FK3A0961

Sova Daily 23: “Sovine avanture"

Nedavno smo začeli serijal o Sovinim avanturama. Radi se o simpatičnom, vizualnom prikazu naše maskote Mudre Sove - na terenu!

Spojili smo vlastiti brand sa pričama o uspjehu naših klijenata. Tagajući i cross-linkajući naše klijente u postovima dižemo vidljivost objema stranama na obostranu korist.

Mudra Sova svojim radom podiže vrijednost rada, usluga i proizvoda svojih klijenata stoga se iz te premise rodila ideja o ovom serijalu.

Danas je više nego ikada teško efektno komunicirati poruke vašem tržištu stoga čovjek mora domišljato doskočiti takvoj temi. Bilo kroz humor, simpatičnost, odrješitost ili žargon - morate naći neki način na koji se možete približiti ljudima s kojima želite komunicirati.
U svijetu gdje ima previše svega, ponude, firmi, usluga - moramo naći neki modus razlikovanja koji ima smisla.

Ljudi znaju pribjeći i modelu "razlikovati se po svaku cijenu" no to može biti hit-and-miss tip marketinga. Vjerujemo u logičan, smislen i human marketing koji nosi rezultate. Sve je stvar usklađivanja vaših vrijednosti i ciljeva sa načinom na koji funkcionira i komunicira vaša ciljana publika. Kako Sun Tzu kaže: "Ako poznaješ i sebe i svog neprijatelja - svaka bitka biti će pobjeda!"

Isto vrijedi i za vaše klijente - ako znate kako vi funkcionirate i kako oni funkcioniraju, svaka vaša interakcija i komunikacija biti će pobjeda!

FK3A0961

Sova Daily 22: “Mali pomaci - svaki dan"

Ima već podosta godina od kada proučavam uspjeh na svim razinama. Uspjeh pušta tragove i često su tragovi vrrrrlooo slični! Zaista postoje konkretni recepti za uspjeh!

Jučer sam slušao jedan dokumentarac o jako vrijednom i uspješnom čovjeku po imenu Viktor Žmegač. Googlajte malo čovjeka. Viktor iza sebe ima mnoge divne stvari koje je napravio no ono što posebno fascinira jest njegova jednostavna filozofija. Kao i na drugim mjestima, čuo sam opet istu stvar - uspjeh su mali pomaci svaki dan. Svaki dan akcija koliko god mala postaje velika što vrijeme prolazi dalje.

Svaki dan jedna napisana stranica teksta = izdana jedna knjiga godišnje. To je konstatirao kada su ga pitali za ogroman i šarolik opus knjiga koje je napisao...

Rekao je da svaki dan piše i svira klavir. Nije teško zaključiti da je izvrstan u obje stvari koje je naveo. Iza sebe ima brojne knjige i savršeno razumijevanje muzikologije.

Mudra Sova vam želi da nađete ono što volite i radite to svaki dan, tada uspjeh neće i ne može izostati! Ista stvar je i sa marketingom: samo onaj koji se radi konstantno, bar malo ali svaki dan, jest u konačnici uspješan marketing! Pronađite svoje "zašto", radite to svaki dan i pronađite svoj uspjeh!

Copyright 2019 MUDRA SOVA © All Rights Reserved