Svi počnemo putovanje kroz poslovne vode s velikom željom i ponosom. Možda čak i s inatom da ćemo se dokazati i biti drugačiji. Sve su to validni ciljevi i mehanizmi no uvijek treba imati u vidu zašto smo ušli na tržište - želimo svoju uslugu ili proizvod plasirati tako da maksimalno pomogne našim klijentima.
Mi jesmo izvršitelji usluge ili dostavljači tog proizvoda ali mi nismo najbitniji u toj priči - uvijek je najbitniji klijent. Vrijednost koju donosimo za stol primarna je. Bitno je znati to iskomunicirati, a površni marketing tu neće pomoći.
Treba iznimno paziti kako komuniciramo vlastiti marketing. Iz pukog nedostatka inventivnosti i mašte mnogi se reklamiraju riječima drugih. Ustaljene fraze koje su toliko puta rečene da često ne nose nikakvu vrijednost niti značenje. One postaju plastične i prazne te nisu podobne za korištenje. Primjera je mnogo - od korištenja množine za komuniciranje izvođača (mi nudimo iako je jedna osoba 'tim' u ovom slučaju), opisivanje ponude kao inovativne (često ona to nije ali se želi prezentirati kao takva) ili dodavanje godina rada umjesto izgovaranja istine (da se tek počinje s poslom).
Marketing i prodavači su često bili na lošem glasu kao neiskreni ljudi jer nerijetko umjesto činjenica koriste laži ili obmane kako bi ostvarili prodaju. Zanimljivo je da nitko ne bi htio da se njemu laže, ali se s druge strane isti ti ljudi se ne ustručavaju govoriti drugima nešto što sami ne bi htjeli čuti.
Svako toliko treba biti iskren i samoreflektivan te provjeriti nisu li nam se potkrale greške koje vidimo drugdje.
Za kraj bloga vas ostavljam s još jednom mišlju: mnogi se danas pretjerano baziraju na vlastiti marketing u digitalnom prostoru. 'Online' je kao takav savršen i u mnogim stvarima neizbježan, pogotovo zbog konzumenata koji su online ali...
Online nije mjesto sastanka niti je mjesto za potpisivanje ugovora. E-mail nije dozvola da komuniciramo s nekim o vrijednostima. Pravi posao se uvijek odvija 'offline' tj. u stvarnom svijetu.
Zbog ovog ili onog razloga, komocije, lijenosti ili sramežljivosti, mnogi bi htjeli izbjeći tu konačnu stepenicu ali na taj način će izbjeći i - uspjeh!