Mnogi su poslovanje uspoređivali sa ratovanjem. A zašto Sova spominje umijeće ratovanja? To je referenca na poznati spis kineskog generala Sun Tzua pod naslovom "Umijeće ratovanja" (Art of War).
Slavni general opisuje ratovanje jednostavnim rečenicama ali sa dubokim filozoskim korijenima. Naime, ono što učimo od kineskog generala aplikabilno je u životu, poslovanju i marketingu.
Jer što je poslovanje? Borba na tržištu. Borba protiv više protivnika dok pokušavamo činiti saveze sa svojim klijentima i pomoći im.
"Vrhunska odličnost nije u dobivanju svake bitke, nego u poražavanju protivnika bez ulaska u boj."
Često govorimo o natjecanju sa konkurencijom no koliko često govorimo o tome da napravimo vlastitu tržišnu nišu? Segment već poznatog tržišta koji uzimate za sebe jer imate osebujnu ponudu i ciljane klijente. Na taj način nemate konkurenciju i automatski pobjeđujete!
"Planiraj ono što je teško dok je još lako, čini ono što je veliko dok je malo."
Ljudi na velike planove gledaju sa strahopoštovanjem često ni ne ulazeći u sam proces akcije. Sve ostaje na idejnoj razini. Ipak, ako čovjek pogleda tematiku detaljnije riječima Sun Tzua, sve je lako kada je malo. Sve dvojbe i ideje su zapravo samo male stepenice, mali koraci u smjeru cilja. Provjerite koje su vaše stepenice i vaš cilj, krenite polako i stići ćete daleko!
Ljudi na intelektualnoj razini shvaćaju da je marketing koristan alat ali ga se boje koristiti zbog manjka razumijevanja. Marketing nije čarobni štapić već niz malih stepenica koje vas dovode do vrha. Kada početi koračati njima? Čim prije i u vrijeme kada tvrtka radi dobro kako bi marketing bio viđen kao korisna investicija, ne kao trošak.
"Upoznaj neprijatelja, upoznaj samoga sebe, i pobjeda neće biti dvojbena ni u stotinu bitaka."
Kada pričamo o ratu na tržištu, borimo se sa konkurencijom. Većina ljudi poznaje sebe (neki čak ne ni temeljito!) ali većina i rijetko istražuje konkurenciju i nema dobre informacije o njihovom djelovanju. To je opasno jer onda imate nepoznatu varijablu u jednadžbi poslovanja.
"Onaj tko poznajte sebe ali ne i neprijatelja, pretrpjet će jednak broj poraza i pobjeda. Onaj tko ne poznaje ni sebe ni neprijatelja doživjet će neuspjeh u svakoj bitki."
Za kraj bloga jedna intriga. Učitelj Sun reče: "Od davnina, vješt ratnik najprije bi osigurao vlastitu neranjivost, a zatim čekao protivnikovu ranjivost. Neranjivost ovisi o nama samima; ranjivost o protivniku."
Kako bi naše poslovanje bilo čvrsto i perspektivno, to ovisi o nama. Naša logika rasta, logika prodaje, plan marketinga i komunikacija sa klijentima - sve je to u našoj moći. Naša kvaliteta, garancija, radna etika. Protivnika treba držati na oku i tražiti priliku. Forsiranjem se iscrpljuje sustav tvrtke, dok često samo prigodna prilika dopušta pobjedu uz adekvatan tajming.
Proučavajte trendove, pratite protivnike, vodite vlastiti rat sa mudrošću, smirenošću i nedvojbenom pobjedom u budućnosti!