Marketing u turizmu

Krenimo s osnovama. Što je marketing u turizmu, ali prije toga što je opće marketing? Evo par definicija:

1. “Marketing u osnovi možemo definirati kao društveni proces kojim putem stvaranja i razmjene proizvoda i vrijednosti s drugima pojedinci i grupe dobivaju ono što im je potrebno ili što žele.” (Kotler, 1988.)

2. “Marketing je socijalni i upravljački proces kojim pojedinci i skupine dobivaju ono što trebaju i ono što žele putem stvaranja i razmjene proizvoda i vrijednosti s drugima” (Kotler, Wong, Saunders, Armstrong, 2006)

3.  “Marketing je ujedno i umjetnost i znanost odabira ciljanih tržišta te privlačenja, zadržavanja i rasta kupaca primarno kroz kreiranje dodane vrijednosti.”

Ako to znamo onda znamo da u turizmu ne nudimo samo krevet. Ako to znamo onda se stavljamo u cipele turista. Što bi on volio doznati o našem podneblju? Koje dodane informacije nudimo svojem gostu na uvid u našem apartmanu? S kakvim materijalima prezentiramo našu priču? Imamo li ju? Kakav smo advokat vlastite destinacije?

Turizam nije samo sezonska aktivnost. Ako čovjek malo dublje zagrebe ispod površine već i kao mali iznajmljivač imamo tokom cijele godine posla ako želimo tome pristupiti profesionalno. To znači ako smo spremni napraviti maksimum napora kako bi dobili maksimum povrata moramo pokriti puno toga. Komunikacija sa gostima i prigodni kanali komunikacije, pisma zahvale, web i/ili društvena mreža, dobri foto materijali – sve je to zdrava baza uspješnog poslovanja u turizmu.

“Ali meni ide fino i ovako!” ili “Zašto da radim marketing kada imam dobro popunjen smještaj?” Ako ta pitanja pitate znači da ne želite napraviti sve kako bi osigurali svoju budućnost i budućnost svojeg posla. Točka.

Koliko napora – takva i nagrada. Ako dobro radite sada, zamislite kako bi radili da se tome posvetite u potpunosti!

Kako vam u tome mogu pomoći društvene mreže? One su idealan alat za promoviranje vrijednosti i pričanje priča. Imate smisla za fotografiju? Podijelite to sa vašim facebook prijateljima, sa svojim gostima. Jeste li ih pozvali na Facebook stranicu vaših smještaja? Imate li vizitku? Dobro.

Kada su jednom došli na vaš link, što ih čeka? Koliko često objavljujete sadržaj? Kakva je kvaliteta tih sadržaja?

Jednom kada krenete u digitalni marketing, vaši materijali postaju vaša produžena ruka ali i produženi obraz. To znači da će na temelju toga ljudi stvarati sliku o vama.
Hoćete li biti ponosi s onim što ljudi budu o vama mislili ili ne? To u potpunosti ovisi o vama – a kako ćete to napraviti također je vaš odabir.

Divno, zar ne?

Copyright 2019 MUDRA SOVA © All Rights Reserved