Marketing poslije COVID-a

Mnogi su se, nažalost, već naviknuli na ideju svijeta “prije i poslije COVID-a”. Mi ćemo se umjesto toga baviti logikom i psihologijom koja će utjecati na marketing poslije COVID-a.

Jasno je da će terminologija poput konkurencije, marketinga, online pristutnosti i dalje imati jednako značenje.

Ono što se ipak mijenja jest način na koji ćemo te terminologije koristiti i aplicirati u svakodnevnom poslu. Sa jednim kolegom iz Maoio agencije sam nedavno pričao i komentirao je kako će direktnih prodajnih postova morati sada biti manje. To je točno ali to je trend koji je u aktivan već niz godina i biti će aktualan još jako dugo.

Razlog tome je što čisti prodajni postovi nemaju smisla jer rade averziju kod “običnih promatrača”. Imaju smisla kada pričamo sa našom, fokusiranom i zagriženom grupom kupaca koji obožavaju ono što radimo. Primjer je izlazak nekog novog modela auta ili kompjuterske igre dok njihov vjerni community čeka napeto kada će moći kupiti željeni artikal.

U tom trenu više se ne traže nabrijavajući, intrigirajući, informativni marketinški postovi. Onda proizvod treba call-to-action tip posta koji jasno daje do znanja gdje i kako nešto kupiti.

Vrijeme COVID-a se odlično moglo (i može) iskoristiti za jačanje zajednice vaših korisnika i ljudi koji vas prate. Zabavne i opuštajuće poruke svakako tu najbolje prolaze kada su ljudi pod stresom. Sama kupnja ljudima sada nije glavna briga, stoga i pisanje takvih postova nema smisla za vrijeme ove ludnice.

Kada se biznis počne vraćati u “kolotečinu” načelna logika marketinga neće biti drastično promijenjena, biti će samo modificiran način na koji ćemo plasirati informacije i o čemu će one govoriti. Svima je jasno da je sada glavna briga sigurnost i zdravlje ali ako govorimo o promociji turizma koja je nama vrlo bliska – tu će promocija biti dosta slična. I dalje će se govoriti o našim jakim stranama samo s nešto većim naglaskom na zdravstveni aspekt (jer sigurnost ne bi trebala biti glavni aspekt iako će se forsirati još neko vrijeme!).

Svakako je da će međunarodna kolanja putnika i gostiju biti nešto stramežljivija nakon ove eskalacije sa virusom iz nekoliko razloga, a i trajati će još dosta vremena.
Prvi razlog je usađen strah kojem će trebati vremena da se povuče. Drugi razlog je također što u ovom vremenu većina ljudi ili odmara ili radi od doma, smanjenim obimom – izostati će pravi razlog za godišnjim odmorom. Iako će ljudima u metropolama sada npr. nedostajati more više nego ikada rijetki će si moći opravdati odlazak sa posla na godišnji odmor nakon ove podulje stanke.

Jasno se nameće i razmišljanje da bi bilo dobro prilagoditi marketing više domaćim gostima. Osim što je destinacija bliža i osjećaju se “kao doma”, smanjene gužve mogle bi biti čak i dodatni adut koji bi se mogao promovirati u turizmu.

Na nama je da nađemo moguće načine i rješenja s kojima ćemo moći plivati u novu budućnost. Većina ljudi je sada na pragu povećanja i promjene u svjesnosti i svakako da su im u glavi mnoga pitanja ali je također jasno da i mi ne možemo nuditi iste stvari. Smatram shodno tome da je era cimerfraja lagano u silaznoj putanji te da će sve više utjecaja nositi kvalitetno informiranje vaših gostiju u budućnosti. Većina ljudi je više nego sposobna pretraživati internet i razlučiti što je dobar ili loš marketing. Ljudi lako uočavaju kada je nešto drugačije. Kada se obraćate vašoj publici, trebate biti svjesni njihovih potreba i pomažete li u njihovoj potrazi za npr. idealnim odmorom, dobrim informacijama, odličnim savjetima za godišnji odmor i sl.

Pustiti ću dva seta fotografija za kraj. Recite mi koji set vam trenutno više govori vašoj duši i potrebama? Smještaj ili priroda?

PRVI SET:

DRUGI SET:

Foto: Srđan Hulak

 

Razmislite gdje ste, što je ljudima u glavi i kako im možete pomoći. Sova, over and out.

Copyright 2019 MUDRA SOVA © All Rights Reserved