Društvene mreže moraju na neki način prikazati vrijednost ili mjeriti rast metrike . Na Facebooku to rade brojem "lajkova". Instagram ima svoj "lajk" u obliku srca i broj pratitelja. Mjerna valuta na Youtubeu je view i subscribe. Google Analytics mjeri broj sekundi koliko se čitatelj zadržava na našem webu.
Ne možemo osporiti da sve te mjerne jedinice mogu prikazati rast no kada govorimo o digitalnom marketingu sva ta metrika se ne izjednačava direktno zaradom u poslovanju. Iako je tvrtkama koje su osmislite vlastite društvene mreže to adut i mjerilo putem kojeg oni bivaju plaćeni od strane korisnika, ne smijemo zaboraviti da to nije i ne može biti krajnje mjerilo uspjeha. Svi znamo za onu narodnu "hvala se ne mijenja na banci". Slično možemo konstatirati i za velebni "Like". On ne predstavlja naš napredak u marketingu, niti napredak u vidljivosti ili povećanju upita i prihoda. On je često samo broj.
Jedno vrijeme su se "lajkovi" kupovali, tako da imate Facebook stranice koje su poput duhova. Može postojati stranica s npr. 15 tisuća "lajkova", a svaka objava te stranice ima svega 4-5 tih istih mjernih jedinica. Ako otvorimo Facebook stranicu kuće za odmor i pozovemo sve prijatelje, rodbinu, poznanike da tu stranicu zaprate, da li smo nešto time postigli - osim što smo prividno prikazali da naša stranica raste?! Pa i nismo. Svi ti pratitelji nemaju interesa za bookingom naše kuće za odmor već su samo moralna podrška. Ono što taj broj može pružiti je vidljivost naše informacije, ali i dalje moramo znati što želimo time postići.
Zato bi u digitalnom marketingu trebalo razdvojiti metriku društvenih mreža od samog uspjeha i konkretnih ciljeva istog tog marketinga. Ako imamo restoran, cilj nam je pomoću Facebook stranice povećati interes publike za naš restoran i time povećati broj rezerviranih stolova. Ako imamo kuću za odmor, cilj su rezervacije za smještaj.
Kako interes za digitalni marketing raste tako raste i broj loših praksi kada govorimo o objavama i razlogu zašto nešto radimo. Većina vlasnika službenih profila nema cilj u objavama. Možda je upitan općeniti smjer razvoja, možda nije nikada iskomunicirana vrijednost ili misija nekog branda. U "današnjem dobu" imamo toliku bazu informacija da moramo naći načine pomoću kojih ćemo se izdvojiti od većine.
Jednom kada imamo validan cilj samo je pitanje kako ćemo ga ostvariti. Raditi nešto bez krajnjeg cilja je uzaludno.
Za kraj pišemo i nekoliko situacija koje većini nemaju smisla, ali s marketinškog aspekta itekako imaju. Osobno smo doživjeli da ljudi koji nikada nisu niti jednim "lajkom" komentirali naše materijale šalju upit za konkretni posao, s opaskom kako su vrlo pažljivo pratili objave i sviđa im se što radimo te žele surađivati s nama. Ljudi prate neke umjetnike godinama bez traga i glasa i onda odjednom dolazi upit za suradnju.
Ljudi koji samo čitaju informacije sa webstranice ili Google recenzija odjednom dolaze u restoran ciljano i bez najave. Kroz razgovore često možete mjeriti i procjeniti kako su ljudi došli do vas. Vjerujemo kako će vas mnogi odgovori iznenaditi ali i bolje usmjeriti u vašem digitalnom marketingu!