CRNI PETAK (s marketinške strane)
S obzirom koliko se taj sveti dan štuje zadnjih godina, pravo je čudo što je još ostao crn u kalendaru, a ne crven. Možda upravo zato što se i zove crni.
Znate li uopće što on znači? Čišćenje zaliha? Velika sniženja? Popust na novu kolekciju? 2+1 gratis?
Obično se zgražavamo na „amerikanizaciju“ i druge gluposti koje dolaze sa zapada, jer od njih pokupimo samo dio kolača, a ostatku dodamo balkanski štih. Znamo kako to na kraju izgleda: Black Friday bez visokih popusta, a Helloween bez bundeve… Sveta Ameriko prosvijetli nas! Naravno da mi moramo biti „level up“, kakav crni petak, kod nas to traje cijeli tjedan, negdje i mjesec.
Naše trgovce po filteru „Black Friday“ dijelim na 2 grupe. Oni koji rade kampanju „Black Friday“ i oni koji petkom ujutro stave na vrata bijeli A4 papir s natpisom „crni petak – 10%“. Ajde, ima ih koji znaju boldati font!
Ako ste već odlučili obilježiti crni petak, nemojte se blamirati. Ako iz nekih razloga niste u mogućnosti napraviti sniženje sa većim popustom nego što inače možete dati onda odustanite. Ako ste ipak odlučili to napraviti onda to odradite u obliku kampanje! Odradite to vrhunski! Onako kako to odradite, to je zapravo vaš marketing, vaše ogledalo! Onako kako odradite taj sveti dan, upravo tako izgleda vaše cjelokupno poslovanje. Jeli ono dobro ili loše procijenite sami. Naravno, ne zaboravite na Cyber Monday!
Ukoliko imate crni petak ili bilo koju drugu akciju u trgovini, postavite si samo jedno pitanje: Znaju li vaši kupci za vašu akciju?
(napisao: Damir Kosić)