Moderno doba iziskuje veliku dozu adaptacije tvrtke na tržište i brzo donošenje (dobrih) odluka. Gledajući retrospektivno iz vlastitog iskustva smatram da je sposobnost brzog, dobro "utajmiranog" procesa donošenja odluka jedna od najvećih kvaliteta koje možete imati kao direktor (ili direktorica).
Dva su problema kod donošenja odluka. Većina ljudi se boji pogriješiti i onda ili ne donose odluke ili imaju toliko puno trivijalnih stvari na pameti i malih odluka da se boje donijeti veće odluke za tvrtku jer ih ne donose često (opet iz potrebe da ostanu u ustaljenoj rutini i ne pogriješe).
Eliminirajmo za početak dvojbu oko griješenja i pogrešaka.
Ja sam perfekcionist. Volim da stvari budu po špagi. Da je isporuka kvalitetna, brza i točna. Volim iznenaditi ljude. Ne volim griješiti.
Ali u cijelom procesu razvoja sebe kao osobe te sebe kao poduzetnika shvatio sam da sam samo čovjek i to sam prihvatio. Prihvatio sam da dolazim sa postotkom pogreške u svom biću. Unaprijed znam da sam sposoban napraviti grešku i da to nije kraj svijeta. Neću dopustiti da me potencijalna greška deaktivira i uljeni. Da me učini pasivnim. Sama greška nije toliko bitna koliko logika ZAŠTO nešto radite. Ako imate dobar cilj, a možda niste pogodili način kako to realizirati to je i dalje OK!
Bitno je prepoznati ključne trenutke i tranzicije za vas i vaše poslovanje. Bilo da se radi o skoku na neki od "online kanala komunikacije" ili ganjate nekog novog velikog klijenta. Sve to ne bi trebao biti razlog da ne zažmirite i da ne krenete hrabro naprijed jer zapravo je najveća greška uvijek nedjelovanje. Pasivnost. Defanziva.
Obrana ima svoju logiku i trenutke kada ćemo ju koristiti ali u 99% slučajeva, nećete pobijediti iz pozicije obrane. Samo napad donosi prednosti jer napad diktira igru i trendove te pomiče u vašem smjeru gomilu sitnica koje postaju gomila konkurentskih prednosti.
Ljudi primjerice danas zanemaruju momentum dobrog PRa i dobre vidljivosti. To što imate fokus vaše publike i što vas publika cijeni, stepenica je do vrha planine! Ne samo da se to teško može dobiti već dobiti takvu vidljivost i pažnju publike na ispravan način je ekstra teško. Treba dugo vremena da ostvarite tu vrstu veze sa publikom ali ako ni ne pokušavate - nećete u tu poziciju niti nikada doći!
Kako želite ostvarili nešto što niste ostvarili nikad do sad, morate napraviti nešto što niste nikad napravili do sad!
U toj rečenici leži sva mudrost! Niste osoba od komunikacije? Poradite na tome. Imate strah od neuspjeha? Gurnite se u pozicije u kojima ćete morati plivati! Bojite se moderne tehnike? Zažmirite i pitajte pomoć. Mislite da znate nešto bolje od većine? Dokažite to!
Vratimo se za kraj na inicijalnu premisu ovog bloga. Agilnost.