Za kupca je cijena često glavni alat za uspoređivanje proizvoda prije kupnje, a za uslugaša/malog proizvođača cijena je često glavobolja s kojom se rijetki uhvate u koštac. Cijena se također ne zove bez razloga pri višim sferama tržišta "price premium" upravo zato što je ona nije samo brojka već i razlikuje kvalitetu. Gotovo u pravilu viša cijena signalizira veću kvalitetu. Ta gesta šalje poruku potencijalnom kupcu. Formiranje cijene je jako bitna stavka svakog poduzetnika i odrediti će njegov uspjeh ili izostanak istog.
Nakon tog signala koji šaljem s našom cijenom mi je moramo opravdati kroz niz mehanizama - značajke, recenzije, preporuke, foto/video materijali itd.
Nikada nemojte zanemariti psihologiju u kupnji i stavljanje nečega tik van dosega prosječnog kupca. Ako im se jako dopadne vaša priča i osjete tu privlačnost vašeg proizvoda ili usluge oni će često naći načina da si opravdaju kupnju. Na vama je s druge strane da ih oduševite i pretvorite u svoje obožavatelje koji će dalje prodavati za vas!
Ako stavite prenisku cijenu time sabotirate svoj rad i mogućnost da napredujete u budućnosti. Stavite previsoku cijena i limitirate svoje tržište. Cijena vašeg proizvoda ili usluge morala bi biti rezultat niza procjena, trenutnog stanja vašeg rada i morala bi uzimati sve finese tržišta u obzir poput toga tko je vaša klijentela, kako oni konzumiraju ono što proizvodite, koliko ima konkurencije, koje su vaše prednosti itd.
Što manje razumijete sitne mehanizme kupovine i cijene to je vaš uspjeh u većoj neizvjenosti. U pravilu nas limitira ono što ne razumijemo dobro ili uopće. Jeste li vi zadovoljni sa svojom cijenom i znaju li vaši kupci cijeniti to što nudite po toj cijeni?
Ako trebate pomoć, tu smo za vas! Hu-hu!