Pojam marketinga je prilično apstraktan. Iako neki otprilike znaju što to može obuhvaćati, možda i znaju kojim redoslijedom idu aktivnosti ali kako odrediti marketing budžet? To je posebno točno kada govorimo o tvrtkama koje do sada nisu bavile sustavnim radom na marketingu.
Koliko novaca ćemo mjesečno/godišnje trošiti na marketing? Koliki je naš budžet te još bitnije - kako ga odrediti?
Prvi način - postotak godišnje zarade:
Ako se bavimo B2B (business to business) marketingom, generalno pravilo je da bi budžet za marketing trebao iznositi između 3-5% godišnjih prihoda. Ako govorimo o B2C (business to client) tipu marketinga onda bi budžet morao biti između 5-10% prihoda.
Iz ovih brojki vidljivo je da je komuniciranje prema krajnjim klijentima kompliciranije i iziskuje više sredstava nego komuniciranje s drugim tvrtkama. Kod komunikacije s klijentima moramo razrađivati i vizualizirati mnoge koncepte. Kod komuniciranja s drugim tvrtkama stvari idu lakše jer tvrtke razumiju niz koncepata i potreba na tržištu uslijed aktivnog poslovanja.
Prednost ovog tipa budžetiranja je što znate godišnji budžet unutar kojeg se krećete no preduvjet jest da imate dobar uvid u to koji iznos predstavlja vašu okvirnu godišnju zaradu.
Drugi način - reinvestiranje nakon prodaje:
Bez obzira na tržište kojim se bavite, bilo da se bavite prodajom nekretnina, automobila ili web prodajom ovo pravilo vrijedi za sve jednako. Uzmete broj x koji predstavlja ukupnu zaradu po transakciji i odlučite koji postotak zarade ćete izdvojiti za budući marketing (ili fiksni iznos ovisno o tipu prodaje).
Prednost ovog tipa budžetiranja jest što radite sa već zarađenim novcem. Svaka transakcija generira sredstva za akviziciju novih kupaca i dodatnu reklamu. To može biti početak vrlo lijepog i profitabilnog kruga u vašem poslovanju!
Treći način - investiramo koliko imamo!
Ova metoda je dvosjekli mač. S jedne strane postoje tvrtke koje će reći npr. imamo 5 tisuća kuna za marketing i to je to. Takve tvrtke ne razumiju marketing i većinom ga gledaju kao trošak, a ne kao investiciju. S takvim stavom upitno je što će postići bez obzira na količinu novaca (veliku ili malu) koju planiraju upogoniti kroz marketing.
Druga vrsta tvrtki može imati "all-in" pristup poput vrhunskih poker igrača - sve što zarađujemo, vraćamo u promociju i marketing. Često je riječ o igračima koji razumiju vrijednost marketinga i postoji niz primjera uspješnih poslovnih ljudi koji se vode ovim načelom ali trebamo biti svjesni i što se može dogoditi ako investiramo kompletni budžet u nešto što na kraju neće polučiti rezultat!
Mudra Sova se nada kako vam je ovaj blog pomogao i donio korisne informacije koje možete upotrijebiti u vašem poslovanju. Za sve specifične upite i suradnju ne ustručavajte se nazvati nas i dogovoriti sastanak.
Sretno!