"Kako povećati prihode?"
To je jedno od najčešćih pitanja mnogih poduzetnika. No pravo pitanje koje se trebamo zapitati jest - "Zašto to nismo uspjeli do sada?"
To pitanje u startu otkriva da nešto stalno radimo krivo. Kada nešto (nesvjesno) radite krivo, gotovo u pravilu je to neka poslovna navika tj. rutina koja vas lišava krajnjeg rezultata koji priželjkujete.
U današnje vrijeme uz razne distrakcije (društvene mreže, mobiteli, e-mailovi), stalni angažman na mnogo strana, upravo žongliranje i multitaskanje s zadacima i klijentima definira radne dane mnogih. Mnogi osjećaju da naporno rade. No realnost je ta da iako puno rade malo toga zapravo realiziraju. Ako ste neefikasni u tome što radite prihod će pokazati tu okrutnu istinu u brojkama. Bavite se stvarima koje nemaju efekta.
Ovaj tjedan sam imao tri sastanka u tvrtkama iz tri potpuno drugačija poslovna svijeta - veleprodaja/maloprodaja, projektiranje i prodaja nekretnina.
Sve tri tvrtke pate od istog sindroma. Sve tri tvrtke su trenutno u lijevom, cikličkom načinu rada na fotografiji - užurbano rade poznate, dnevne zadatke, troše puno resursa i energije, no efekt nije onaj očekivani. Prihod nije na razini na kojoj bi htjeli i imaju problem s unapređenjem poslovanja. U radu se stvara mnogo nepotrebnog trenja koje koči eksplozivan rast.
Mnogi u toj poziciji smatraju da ne rade dovoljno i pokušavaju raditi još više, ali to se očituje samo manjim pozitivnim pomakom.
Kroz krivi način rada pitanje "kako povećati prihode" neće biti odgovoreno. Uz to ćete osjećati manjak motivacije, početi ćete sumnjati u ono što radite, a rezultata neće biti. Energiju trošite na krivom mjestu. Kako to promijeniti?
Umjesto planiranja, bavljenja manje bitnim stvarima stanite na loptu i napišite što su bitne stvari vašim klijentima, što donosi prihod i okrenite naopako priču. Poduzimanje akcija i konkretnih koraka prema točnom cilju donijeti će rezultate i time povećanje prihoda!
Potpuno rješenje ove teme je višeslojno i sastoji se od sljedećih koraka:
- Duboka analiza trenutnog stanja tvrtke
- Detektiranje navika koje drže tvrtku u cikličkom, neproduktivnom stanju
- Eliminacija te izmjena loših navika i uvođenje produktivnih navika
- Analiza strategije tvrtke i rad na vlastitim prednostima (+ poliranje vlastitih mana)
- Postavljanje točnih ciljeva i aktivnih koraka za njihovu realizaciju
- Analiza digitalnog marketinga i unapređenje poruka koje tvrtka emitira prema ciljanom tržištu
- Ako budžet dozvoljava: nakon rada na marketingu kreće rad na brandingu tvrtke (perspektiva)
Tvrtke imaju toliko jako postavljene (krive) sustave i radne navike da ih uopće ne vide kao probleme. Često su to stvari koje imaju pod kontrolom i to što rade je učinkovito na način da imaju nizak rizik od neuspjeha. No u tom cikličkom procesu zapravo nema onoga što treba za povećanje prihoda - napretka i konkretnih rezultata. Evo i nekoliko primjera krivog trošenja vaše energije...
Ciklički/neproduktivni rad vs. poduzimanje akcija/produktivni rad:
- skicirate ideje za budući blog vs. pišete i objavljujete blog
- razmišljate o tome kako dobiti preporuke vs. pitate klijente preporuke
- proučavate konkurenciju vs. pobjeđujete konkurenciju
- razmišljate o novoj usluzi vs. implementirate novu uslugu
- vi smatrate da imate odličnu uslugu vs. pomažete klijentima da razumiju benefite vaših novih usluga
- radite stihijski prema ciljevima vs. radite sustavno na ciljevima
Mnogi ljudi smatraju da je e-mail zakon. I Mudra Sova se slaže, ali e-mail se kao i svaki drugi alat može koristiti efikasno ili neefikasno.
Najlakše je smatrati da će biti dovoljno poslati nekoliko ponuda mogućim klijentima na mail i da ćete dobiti posao. U realnosti, šansa za to je zapravo gotovo nikakva. Na 10 e-mailova bit ćete sretni ako dobijete 1 ili 2 odgovora. Od tih odgovora šansa da će netko u tom trenutku biti zainteresiran i kupiti vašu uslugu ili proizvod je još manja.
Koncept prodaje i kako mi zamišljamo da se prodaja mora dogoditi je također dio razloga zašto ljudi ne postižu veće prihode. Prodaja je škakljiva ali izazovna tema gdje se može također napraviti velike pomake kada govorimo o povećanju prihoda.
A što su prihodi? Prihodi su rezultat dobrog poslovanja.
Prihodi su nusproizvod kvalitetnog biznisa. Vi dobivate novac kao kompenzaciju za pomoć vašim klijentima. Vi postojite tu zbog njih, a ne obrnuto. Većina ljudi percipira svoje klijente kao izvor novaca, no zapravo su klijenti osobe kojima vi pomažete kroz svoju stručnost, a oni će vas onda s obzirom na vrijednost vaše pomoći/usluge/proizvoda i shodno tome nagraditi. Novac će doći sam od sebe ako ste poduzeli sve potrebne korake prije toga.
Jedna jednostavna usporedba kojima je svima razumljiva jest fit tijelo. Ljudi žele fit tijelo i brinu se oko trbušnih mišića, ali nisu spremni promijeniti prehrambene navike i tjelovježbe u one potrebne za taj rezultat. Ako se fokusirate na dobre rutine, a ne na ishod - ishod će doći, samo je pitanje vremena kada ćete izgledati (i osjećati se) bolje. Ako stalno gledate u vlastito tijelo i imate očekivanja, ali ne ulažete rad - rezultat će izostati.
Znakovi za alarm:
Ako nudite nešto čega tržište već ima na pretek - vi ste u nevolji.
Ako se ne razlikujete od drugih - vi ste u nevolji.
Ako ne pomažete svojim klijentima da prosperiraju - vi ste u nevolji.
U tim situacijama logično je da ne možete niti ostvariti kvalitetan prihod jer ste postali zamjenjivi i nezanimljivi. Netko drugi to radi bolje ili jeftinije od vas i vi ste nevidljivi.
Poslovno savjetovanje i kvalitetan marketing tu mogu pomoći konkretnim koracima prema uspjehu i shodno tome - povećanju prihoda. Bitna je transparentnost ciljeva i adekvatan način na koji komunicirate tržištu vrijednost koju donosite.
Trebate pomoć oko navedene teme? Kontaktirajte nas i biti će nam drago pomoći te usmjeriti vas prema onome što vi zovete uspjeh i povećanje prihoda.
Vidimo se uskoro! Hu-hu!
Provjerite naš prethodni blog: Poslovno savjetovanje