Neovisno o tome koju vrstu poslovanja vodite bitno je da imate jasno razumijevanje o tome što želite komunicirati prema kojoj publici i na koji način.
Kako je većina komunikacije danas vizualna zbog lakšeg privlačenja pažnje imamo nekoliko strategija koje su moguće u tom pogledu.
Po pitanju kvalitete materijala u startu treba odlučiti hoće li se ići sa profesionalnom produkcijom ili produkcijom iz vlastite radinosti (mobiteli). Iako je profesionalna opcija gotovo u pravilu bolja ima odličnih primjera gdje vlasnici svojih obrta rade sjajan marketing samo sa priručnom tehnikom ali s puno ljubavi i puno razumijevanja teme (to su često kozmetički ili frizerski saloni).
U komunikaciji je najbitnija regularnost i način komunikacije. Ljudi se priviknu na formu izlaganja. Neki vole dobivati informacije putem videa, neki putem blogova, neki putem društvenih mreža. Dobro je znati s kim razgovarate jer iako takva vrsta komunikacije izgleda jednosmjerno, ona u osnovi to nije niti mora biti!
Kod profesionalnih sadržaja bitno je imati cilj jer fotografi će napraviti što od njih tražite i često neće imati sluha za širu priču vašeg marketinga. Zato je presudno imati kratkoročni i dugoročni cilj u vidu kada je marketing u pitanju.
Nedavno je Sova imala zanimljiv razgovor s klijentima kojima vodimo marketing. Kako smo krenuli jako i napravili odličan početak za njihovo poslovanje, konkurencija je uočila što radimo i pokušava to kopirati. Klijenta brine hoće li se ovo kopiranje stila odraziti negativno na njihovu prepoznatljivost. Ovo je klasična situacija dostupnosti profi sadržaja ali naš klijent ima sreće što Sova gleda nekoliko koraka naprijed. Činjenica jest da je danas mnogo toga dostupno i ne postoji više novosti u tom smislu. To znači da stvari koje radimo mi dostupne su i konkurenciji. To znači da glavnu pažnju moramo preusmjeriti na finese. Kroz kontinuitet dobrog rada uvijek vidi tko je predvodnik nekog trenda, a tko to kopira.
Problem je nerazumijevanje zadatka pred nama, koji je u ovom slučaju promocija našeg poslovanja i komunikacija vrijednosti prema željenoj publici, te način na koji ćemo to napraviti.
Gledajući širu sliku imamo četiri načina za pobjedu nad konkurencijom:
1) Možemo biti vrijedniji (out work)
2) Možemo se brže unaprijediti (out improve)
3) Možemo preživjeti dulje na tržištu (out last)
4) Možemo imati bolju stategiju (out strategise)
Samo jedan od tih načina dovoljan je za pobjedu, no mješavina tih stvari dodatno će ubrzati taj proces do krajnjeg rezultata.
Gledajući te točke sigurno je da možemo naći načina da kvalitetnije radimo (radimo više, ranije počnemo, više toga napravimo u danu za nas ili za mušterije), možemo koristiti zadnju tehniku, možemo unaprijediti znanje i razvijati svoj brand brže, možemo imati zdravu monetarnu politiku kojom osiguravamo stabilnost čak i kada je tržište u padu te na kraju možemo jednostavno imati bolju stategiju od konkurencije koja ne gleda u budućnost i prema nadolazećim trendovima.
Često je bitnija poruka i način na koji ju plasiramo nego na kojoj smo društvenoj mreži. Dok netko skuplja "lajkove" netko se može intenzivno baviti fizičkim aspektom poslovanja i izvrsnom komunikacijom i može poraziti suparnike. Ako više razmišljate o klijentima nego o konkurenciji, to je također dobar znak. Jednom kada shvatite da marketing i promocija nisu ništa drugo nego kvalitetno i atraktivno informiranje vaše publike, komunikacija s njima, a ne direktna prodaja onda se mijenja čitava paradigma marketinga u glavama mnogih.
U konačnici najbolji mindset je uvijek borba protiv samih sebe. Mi smo naši najgori i najteži protivnici. Ako pobjedimo sami sebe, nitko drugi zapravo nema šanse. Naši stavovi i znanje su ti koji se moraju adaptirati i mijenjati poput vode koja je zapravo savršena!
Pošaljite nam vaša pitanja za idući blog, a ako imate poteškoća u vašem poslovanju Mudra Sova može biti vaš heroj i saveznik u borbi. Čujemo se i vidimo uskoro, hu-hu!