Kuće za odmor predstavljaju vrh ponude privatnog smještaja. Asocijacije poput luksuza, komfora, ljepote/estetike i odmora česte su uz kuće za odmor. No što je s marketingom istih tih kuća?
Većina ljudi povjerava booking svojih kuća agencijama s iskustvom. Neki se odlučuju za vlastiti booking preko poznatih portala poput bookinga.com i AirBNBa. Svi su ti potezi jednako i razumni i razumljivi.
No što je sa samim imidžem i marketingom svih tih objekata?
Svi smo mi u nekom trenutku bili kupci i koristili smo online kanale kako bismo potrošili svoje novce za neku vrstu robe ili usluge. Kako smo to radili? Istraživali smo ponudu, uspoređivali što se nudi te smo se onda nakon određenog vremena odlučili za našeg pobjednika. Odluka je bila donešena zajedničkim sklopom objektivnih i subjektivnih zaključaka. Svi smo također vizualni konzumenti jer što god govorili za sebe - svi kupujemo očima. Iako se možda ne čini tako na prvu, velika većina odluka je također rezultat emotivne kupnje (o tome ćemo detaljnije kasnije u blogu).
Nedavno smo razgovarali s g. Nedom Pinezićem i slažemo se u činjenici da kada oduzmete aktualne lidere u booking sustavima i zamislite da odjednom tih platformi nema ili se promijene - "marketing" svih tih kuća za odmor zapravo nestaje s njima! To ima za reći da zapravo pravi marketing kuća za odmor tek u povojima!
Dobri stari website se nudi kao idealna početna točka svakog ozbiljnog marketinga pa tako i marketinga kuća za odmor. Jer kako smo pisali u našem e-booku "Prva pomoć iznajmljivačima" - u usporedbi 10 kuća za odmor samo će poduzeti koraci u marketingu u konačnici odvajati kuće za odmor i pomagati vam ili odmagati vam u odluci koju ćete rezervirati.
Od tih 10 kuća za odmor, pretpostavimo da ih oko 7 ima profesionalne fotografije, svega 3 ih ima website i vjerovatno samo 1 ili 2 imaju video svojeg smještaja. Neke od njih imaju društvene mreže, a neke ne. O ažurnosti nećemo sada govoriti ali ona je itekako od velikog značaja! To znači da bi možda jedna kuća od njih deset imala sve potrebno na svojoj strani da može reći da je u potpunosti dala sve od sebe da prvi (i drugi) dojam bude odličan!
Web stranice kuća za odmor daju čitavoj priči uporište i ozbiljnost. Svi vaši drugi kanali komunikacije s tržištem (booking kanali, društvene mreže) opet usmjeravaju prema vašim web stranicama koji su vaš glavni glasnogovornik.
Kada netko želi znati nešto o vašoj kući za odmor logično mjesto za informacije i cjelokupan, ozbiljan dojam je vaš homepage tj. website.
Kada osoba dođe na vaše web stranice onda "udara" vizualni dojam. Fotografije bi morale biti profesionalne kvalitete i profesionalne estetike! Nakon toga imate priliku riječima postaviti dalje ton vašeg marketinga te oduševiti stvarima poput aktivnih i održavanih društvenih mreža, dodatnim informacijama o destinaciji ili odličnim video uratkom koji priča vizualnu priču u pokretu o vašem smještaju.
Primjer atmosferičnog i drugačije videa, drugačije kuće za odmor:
Video uradak kuće za odmor u Sabljićima:
Kada pričamo o marketingu ne pričamo samo o reklami i prodaji već moramo pričati i o post-prodaji. Što se dešava kada gosti odlaze svojim kućama? Jeste li im dali u ruke poklon paket koji će i dalje pričati vašu priču kada gosti odu iz vaše kuće? Imate li brand koji je neodoljiv i koji bi voljeli preporučiti svojim prijateljima? Imate li postavljen sustav newslettera na mjestu? Prikupljate li preporuke i recenzije vaših gostiju?
Iako je danas dostupnost interneta dovela marketing na online platforme mi i dalje radimo marketing proizvoda ili usluge prema ljudima. To znači da ljudska komponenta i logika oglašavanja neće nikada nestati bez obzira o kojoj se godini radilo. Ljudi i dalje imaju posla s ljudima te to trebamo poštovati i razumijeti.
U 21. stoljeću Mudra Sova zaista smatra da nema razloga da nakon tolike investicije vlasnika u vlastite kuće za odmor marketing treba izvući kraći kraj po pitanju investicija. Ako se u glavama vlasnika dogodi promjena i shvate da je marketing njihovih kuća ono što kupci prvo vide te ono što je najbitnije - dogodila bi se i transformacija u prodaji koja bi poduprijela tu tvrdnju. Zato i toliki uvod o tome kako kupujemo jer svi mi to radimo kada kupujemo, a gosti vaših kuća za odmor nisu drugačiji u tom aspektu.
Za kraj kratki osvrt na kupnju emocijama. Razlog zašto radimo fotografije detalja i noćne fotografije je zato što možemo takvim materijalima komunicirati s potencijalnim gostima pomoću emocija. Tehničke fotografije smještaja su nužne za objektivnu informaciju po pitanju toga što kuća nudi i one su također booking alat ali emocije su te koje će uz sve profesionalne aspekte vašeg marketinga zapravo prevagnuti u odluci za kupnju. Cijena samog smještaja nije primarni faktor niti kamen spoticanja ako osvojimo ljude našim marketingom. Razmišljate je li ta tvrdnja točna? Sjetite se koliko ste puta imali X kuna za budžet kupnje no pronašli ste toliko cool ponudu koja je malo izvan budžeta i naprosto ste to morali imati (vrlo aplikabilno na mobitele, gadgete ili luksuzne predmete). Kuće za odmor nisu ništa drugačija roba. Tu trgujemo sa savršenim odmorom za vaše goste - ako oni mogu sebe vizualizirati u vašem smještaju kako u potpunosti uživaju i imaju sve što im treba, a vi ste im to adekvatno ponudili - neće tražiti dalje.
Digitalni marketing vašeg smještaja može biti iznad konkurencije - ugovorite suradnju s Mudrom Sovom!
Foto/video: www.srdjanhulak.com & www.mudrasova.hr