Imali smo nedavno priliku surađivati s mladom, ambicioznom i vrlo uspješnom ekipom iz Krka. Mladi IT stručnjaci oformili su kreativnu agenciju pod imenom BB Agency (nekadašnji Balkan Brothers jer su osnivači dva brata - Filip i Matej). Pročitajte interview i uživajte!
1. Tko je BB Agency?
BB Agency kreativna je agencija specijalizirana za razvoj digitalnih iskustava. Nudimo cjelovit proces od istraživanja, strategije, brendinga, dizajna, te samog razvoja i optimizacije.
Istraživanje pretvaramo u rješenja, izrađujući pritom promišljene i inovativne brendove, aplikacije, web stranice, sučelja i cjelokupne sustave. Svakodnevno oblikujemo proizvode i usluge koje poboljšavaju živote stotina tisuća ljudi.
Naši su klijenti tvrtke i startupi koje pokreću svijet - liječe bolesti, dostavljaju pakete, osiguravaju automobile, obrađuju uplate, otvaraju radna mjesta, iznajmljuju domove i objavljuju vijesti. Velike i složene tvrtke poput njih trebaju digitalna iskustva koja su jednostavna, skalabilna i prije svega prilagođena ljudima.
BB Agency osnovana je 2012. na otoku Krku, od strane dva brata. Nedugo nakon toga pridružio nam se novi suradnik te smo otvorili mali ured u Krku. Ono što je započelo kao "sporedna gaža", s godinama se pretvorilo u potpuno remote digitalnu agenciju sa 15 do 20 članova i suradnika koji zajedno rade iz raznih dijelova svijeta. Imamo ljude iz Hrvatske, Francuske, Ujedinjenog Kraljevstva, Nizozemske, Slovačke, Filipina, Rusije i Sjedinjenih Američkih Država kako bi pružili vrijednu globalna perspektivu našem radu.
2. Kako se ideja o BB rodila i kakvi su bili vaši počeci, što je vaš core biznis?
Ideja o BB Agency se rodila spletom okolnosti. Kada nam je obiteljski posao propao, nismo imali bajnu financijsku situaciju, (doslovno smo bili bez para) pa smo bili prisiljeni "nekako se snaći". Obiteljski posao bio je vezan uz digitalni svijet. Gradili smo aplikaciju za iznamjljivanje apartmana. Morali smo samostalno raditi i brending i marketinske materijale i web stranice za tu aplikaciju, te smo s time stekli ponešto iskustva u dizajnu i razvoju web stranica.
Kada je to propalo, odlučili smo se prijaviti na 99designs. To je web stranica gdje se ljudi mogu prijaviti na online natječaje za izradu nekog dizajna, web stranice, aplikacije i slično. Nakon što ljudi prilože svoje rješenja, pokretač natječaja izabire pobjednika i dodjeljuje mu novčanu nagradu. To nam je krenulo i tako smo u samo par mjeseci počeli zarađivati za nas tada dosta dobro.
Nakon toga nam se pridružio i Marino kao partner u kompaniji. Ubrzo poslije toga smo otvorili mali ured, zaposlili još nešto ljudi i kroz godine došli do male agencije koja radi isključivo za vanjsko tržište.
Core business bih rekao da nam je dizajn i razvoj SaaS brendova i website-a (Software as a Service). Prvenstveno surađujemo s tehnološkim kompanijama koji razvijaju proizvode u financijskom, komunikacijskom, zdravstvenom, transportnom i inovacijskom sektoru. Najviše klijenata nam dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država, Ujedinjenog Kraljevstva, Skandinavije, Francuske, Australije, etc.
3. Ispočetka su bili Matej i Filip ali sada vas je cijeli tim (+ kooperanti). Da li je bilo straha kada ste razmišljali o ekspanziji, zapošljavanju još ljudi itd.
Ono što te nekako gura je neka vjera u samog sebe. Ja osobno se niti u jednom trenutku nisam preispitivao da li sam na ispravnom putu, da li se time želim baviti, itd. Jednostavno znam, kao da je predodređeno. Kad imaš takav stav u glavi onda nemaš puno strahova, te si samim time fokusiran i posvećen svojem radu.
Kada krećeš iz nule nije lako. Kada krećeš baviti se poslom za kojeg nisi školovan i nemaš neko iskustvo, moraš biti malo i hrabar 😄 Naravno moraš imati i sreće u svemu tome. Mi smo bili slobodni upustiti se u takvu avanturu jer nismo imali nikoga da ovisi o nama. Bili smo u poziciji da možemo riskirati. Treba uzeti u obzir da je nas tri partnera, puno je lakše kada imaš nekog na koga se možes osloniti.
Kada govorimo o ekspanziji, želimo to napraviti nekim organskim rastom. Ne žurimo se, pokušavamo rasti umjereno, kontrolirano. Još smo mlada firma. Samo 8 godina s time da nas nitko nije vodio kroz naš put, nismo imali iskustva u vođenju digitalne agencije, nismo tražili nikakvu pomoć. Malo je mukotrpniji i sporiji put, ali iskustva koja stekneš putem su neprocjenjiva!
4. Gdje vidite svoju agenciju za jedno desetljeće? Na čemu će biti fokus u poslovanju?
Vidimo je u Krku. U lijepom uredu, sa kombinacijom domaćih i internacionalnih suradnika. Sadašnja vizija je da imamo premium agenciju do 40 ljudi koji grade stvari koje stvarno ostavljaju neki trag u svijetu. Zasada smo jos malo neiskusni i mladi, ali s vremenom vjerujem da ćemo postići sve naše ciljeve i imati prilike raditi na utjecajnim projektima.
Fokus našeg posla je da gradimo digitalna iskustva koja su temeljena na podatcima i istraživanju te su jednostavna, skalabilna i prije svega prilagođena ljudima. Želimo pomoći ljudima, kompanijama i brendovima u njihovoj komunikaciji sa digitalnim svijetom.
5. Mnogi su tek u svojim počecima ili još maštaju o vlastitoj agenciji. Imate li kakav savjet ili riječi ohrabrenja za sve one koji tek kreću?
Moraš imati malo sreće, malo hrabrosti i malo kreativnosti. Ja ne znam crtati ali eto kreativni direktor sam u svojoj agenciji. Nebitno je šta ti itko govori, nemoj imati strah predstaviti se javnosti i biti ono što jesi. Ne možeš se sviđati svim ljudima, ali ćeš naći svoju publiku. Ako ima ljudi koji vjeruju u ravnu zemlju, pa onda ima i ljudi koji će vjerovati u tebe 😄 Prije svega moraš vjerovati u sebe.
Ljudi provode većinu života radeći poslove na kojima su nezadovoljni. Jedan je život, moraš naći nešto što će te ispuniti i usrećiti, a ako si dobar u tome onda će doći i prilika da to monetiziraš.