Case study: Frizerski salon/estetski studio

Danas Mudra Sova donosi jedan case study čestih poslovnih modela, a u ovom slučaju to su frizerski salon ili estetski studio.

Oba poslovanja pružaju usluge klijentima u intervalima. Dobra stvar kod oba biznisa je mogućnost čestog kontakta sa klijentima (post-prodaja, novosti, newsletter anyone?). Mnogi koji su godinama u poslovanju uživaju stalne klijente te znaju zbog kojih razloga su ti klijenti postali stalni. Da li je to drugačiji pristup klijentima ili je to kvaliteta rada – to nije najbitnija stavka. Ono što je bitno jest utvrđivanje svojih konkurentski prednosti i igranje na vlastite snažne strane. Pritom treba biti svjestan svojih nedostataka i probati ih ispolirati.

Sve je to divno i krasno ali što to točno znači u primjerima?

Primjer 1. Recimo da imate mali frizerski salon. Najčešća je praska da dvoje vlasnika rade kao zaposlenici i pružaju uslugu. To znači da se njihov posao može širiti samo usmenom predajom i kvalitetom njihova rada. Vlasnici ne stignu razmišljati o marketingu niti ga provoditi jer su oboje u samom poslu stoga rade istovremeno i kao “mornari” na brodu i kao “kapetani” (*Preporuka za čitanje – knjiga od Danijela Bićanića: “Pucaj od posla”!). Ali ruke su samo dvije i dan brzo prođe. Iako imaju volju baviti se Facebook marketingom i imidžem svog salona ništa se ne dešava na tom polju. To znači da imidž stagnira i da potencijalni klijenti ne znaju za njih.

Ako vlasnici imaju ambiciju povećati prihode i raditi bolje, treba postaviti dobre preduvjete. Moraju se odlučiti hoće li biti vlasnici ili samo frizeri. Hoće li biti vođe biznisa ili radna snaga. U nekom trenutku svatko od nas radi sve ali što se prije čovjek specijalizira za jedan dio posla to će prije doći do svojih ciljeva.
Društvene mreže su sjajan kanal za mnoge stvari, ne samo za prodaju usluge. Društvene mreže su primarno marketing. Kroz objave i nastup širite svoj brand i dajete gledateljima i klijentima do znanja kakvi ste.

Dobar i atraktivan brand ne širi samo dobar glas već i privlači zaposlenike. Kada nešto radite dobro to se primijeti. Ako imate odličnu “marketinšku higijenu” onda su i fotke profi i Facebook stranica te web ažurni. Ljudi poistovjećuju te kvalitete sa vašim radom i time ih intrigirate i privlačite.

Netko bi sada upitao, pa kakve to veze ima što ne radim na svom imidžu i nisam prisutan online? Problem je u tome što vaša konkurencija jest. A ako konkurencija aktivno plasira informacije o svom poslovanju i benefitima koji iz toga proizlaze za njihove klijente, moguće je da vam time brzo smanjuju tržište tj. broj klijenata.

Kada govorimo o strategiji poslovanja onda govorimo o tome jesmo li poduzeli sve moguće dobre poteze u svojoj okolini u odnosu na konkurenciju. Dok sve to radimo, trebamo konstantno gledati svoju ponudu očima klijenata. Pitanja poput: “Koliko često netko ide ko frizera?” “Zašto netko voli ići kod frizera?” “Kako odabiremo svog omiljenog frizera?” “Što je klijentima odbojno, a što privlačno u procesu friziranja?” Sva ta pitanja te pogotovo odgovori na ista daju smjernice na čemu treba raditi i kako to prezentirati te komunicirati sa ciljanim tržištem. Zašto ne komunicirati sa njima putem izgrađenih društvenih mreža koje vole koristiti svakodnevno?

Primjer 2. Ako uzmemo primjer estetskog studija, moguće je da klijenti imaju dvojbe u vezi toga što točno tretmani podrazumijevaju. Koriste li se dobri materijali, radi li se po sigurnim procedurama. Koliko traje neki lak za nokte, postoji li garancija na isti? Kako se lijepe trepavice, koliko dugo traju? Jesu li svi hijaluroni isti? Kako utječu na kožu te kako točno rade? Jesu li  sigurni?

Kao što već vidite – jedna od pogodnosti komunikacije se vašim potencijalnim klijentima je uklanjanje njihovih sumnji i pitanja koje imaju. Jedini razlog zašto netko ne želi nešto kupiti ili koristiti je iz toga što vjerovatno ne razumije tematiku pred njim i/ili se toga boji. Ako se nečega bojimo to sigurno ne želimo u svojoj blizini. Sa druge strane, osobe koje nude puno dodane vrijednosti i informacija sigurno gledamo kroz drugačiju prizmu. Lakše im vjerujemo te lakše ulazimo u komunikaciju sa njima.

Za kraj pitanje – jeste li ikada ocjenili nečiju sposobnost za dobro izvršavanje posla samo kroz brzinu odgovora na vaš upit digitalnim putem?

Znamo da jeste. U današnjem svijetu nijansi sve igra ulogu, pa tako i brzina. Zato kada klijenti pitaju što sve dobiju u paketu održavanja Facebook stranice kod nas spomenemo i brzi odaziv na poruke klijenta baš zato što je to jako bitno.

Naše mišljenje? Ako ste frizerski salon ili estetski studio bez digitalne pristunosti – za svoj boljitak, promijenite to što prije!

Hu-hu!

Copyright 2019 MUDRA SOVA © All Rights Reserved